Friday, February 18, 2005

3 maybank credit card

Selasa lepas aku dpt 3 keping surat dari Maybank.. surat2 tu menyatakan aku dah dipreapprove utk dpt 3 keping kad kredit Maybank yakni Visa, Mastercard dan American Express.. bersama2 surat tu disertakan pin number utk aku aktifkan kad2 tersebut.. kalu aku setuju, aku cuma perlu bawa surat tu ke Maybank Damansara Utama utk ambil kad2 aku tuu.. kalu aku tak ambil, kad2 tu akan dimusnahkan dlm masa 2 bulan..

Tanpa perlu aku mohon pun aku dah terlayak utk dpt kad kredit Maybank.. bukannya satu pulak tu tp 3 keping sekaligus.. 3 keping bermakna credit limit aku ialah rm9000 (sekeping kad rm3000).. nampaknya Maybank semakin agreasif dlm pemasaran kad kredit mereka dgn menyediakan kad kredit utk pelanggannya tanpa perlu memohon.. patut la aku tgk dlm summary akaun Maybank2u aku dah ada list akaun utk ketiga-tiga kad tuu..

Tp aku tak berminat dan belum bersedia utk guna kad kredit Maybank dan juga bayar anual fee kad2 tu (rm60 setahun utk setiap kad) buat masa sekarang.. kalu nak guna kad kredit sgt pun, aku prefer kad kredit EON Bank sbb tak perlu bayar yuran tahunan asalkan guna kad mereka at least 12 kali setahun..

Bayangkan aku yg tak reti control duit ni ada 3 keping kad kredit.. pergh, maunya aku bankrupt dlm umur muda2 lg.. mintak dijauhkan drpd masalah macam tuu.. tunggulah sampai aku dah yakin boleh control finance aku, baru aku apply sekeping kut..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home