Wednesday, January 19, 2005

pembayaran balik pinjaman ptptn

dlm berita harian hari ni mengatakan ptptn makin kekurangan dana..
antara punca ialah akibat pembayaran balik yg lembap.. ptptn merayu
agar peminjam2 ptptn yg telah berkerja membayar balik pinjaman mereka
demi utk kemudahan pinjaman pelajar2 baru..
aku adalah salah sorang peminjam ptptn yg dah bekerja.. pd mulanya aku
dah mula membayar balik pinjaman ptptnsebyk rm152.00 sebulan tp
setelah 12 bulan aku bayar, aku mendpti ramai kawan2 aku yg tak mula
bayar pun lagi.. jd aku pun turut berhenti bayar balik tp dgn alasan
aku laburkan dulu duit utk bayaran ptptn tuu agar dpt cover interest
4% ptptn tu.. masuk bulan ni dah 13 bulan aku tak bayar.. bermakna
tunggakan bayaran aku dah mencecah rm1976.. rasa macam byk plak nak
bayar serentak.. :o(

0 Comments:

Post a Comment

<< Home