Tuesday, July 13, 2004

Kompang Dipalu

Baru2 ni aku suka dengar lagu 'kompang dipalu' yg dinyanyikan semula oleh Waheeda & EYE.. Asalnya aku dengar kawan aku kat site, Anas, suka duk nyanyi lagu ni.. so, aku carik la mp3 lagu ni.. skang hari2 aku dgr.. Siap bleh hafal lirik dia lagi.. biasanya aku jarang hafal lirik lagu.. kalu hafal pun tak lama pastu lupa balik.. lirik kompang dipalu ni pun agaknya berapa lama jer aku bleh ingat.. agaknya lagu ni la yg team kompang duk nyanyi kat kenduri2 kahwin tu kut..

anwy, aku tujukan lagu ni utk semua pengantin tak kira pengantin baru ker, bakal pengantin ker atau pengantin lama ker atau bekas pengantin ker dgn ucapan semoga bahagia dgn perkahwinan anda..

Kompang Dipalu
[chorus]
kompang dipalu, pengantin baru
duduk bersanding, tersipu malu
kompang dipalu, pengantin malu
moga bahagia, ke anak cucu

kami doakan moga berkekalan
selamat sejahtera hingga akhir zaman
[/chorus]

(ulang chorus)

mempelai tersenyum manis
air mawar direnjis-renjis
bunga manggar indah berseri

ooooooooo
senyum tawa dan gembira
sanak saudara semua
oohh, indahnya

merahnya inai dijari
tanda kasih sudah termateri
ikatan raja sehari

hari yg dinanti-nanti
sudahlah menjelma kini
kekal dan abadi

selamat pengantin baru
moga kekal ke anak cucu
selamat pengantin baru

(ulang semua)
(ulang chorus)

1 Comments:

Blogger Puteri Katak said...

ni lagu tema kenduri kawen kat taman aku. setiap kenduri kawen mesti karoke sampai satu taman dengar hatta speakernya yg besar tak hengat donia~ astaga..

8:14 PM  

Post a Comment

<< Home