Friday, December 30, 2005

beware of "rm *" command

jika saya menggunakan sistem operasi linux atau unix, sila berhati-hati semasa menggunakan arahan rm (remove/delete file) terutamanya jika saya menggunakannya dgn wildcard character * .. saya ulangi, sila berhati2 menggunakan command "rm *" seolah-olah spt saya sedang menunggang sebuah motorsikal modenas kris di Sg. Besi dan sdg cuba memintas sebuah kereta bmw 3 series yg sedang dipandu laju oleh seorang amoi seksi bermata sepet yg sedang bersolek menggunakan cermin pandang belakangnya.. harap peringatan ini diberi perhatian dan semoga kejadian "rm *" yg berlaku pada hari ini tidak berulang.. dan semoga saya sentiasa buat backup kerja2 saya dlm folder yg berlainan..

p/s: En.Madi kata setiap programmer in linux pasti akan merasa peritnya kejadian rm * ni.. haiyaa...

1 Comments:

Blogger - rzmie - said...

hehehe...helmi..biasa ler tuh..bila lagi nak merasa keperitan guna rm command. :)

10:12 PM  

Post a Comment

<< Home